Friday, September 13, 2013

FOKUS



Fokus kepada sasaran dan pasaran yang tahu menghargai nilai yang kita berikan dan tambah lebih banyak nilai kepada mereka....

Contoh:- 
Pengeluar Ferrari tidak akan bersedih jika mereka yang hanya mampu beli kereta dibawah RM50k

akan kutuk Ferrari atau benci Ferrari,.... 
kerana itu bukan sasaran pasaran Ferrari.... 
Kenapa pulak Ferrari nak "turunkan harga" atau "jatuhkan nilai" pembinaan kereta buatan tangannya hanya kerana nak gembirakan mereka yang tidak ada kapasiti untuk menikmati nilai Ferrari?..... 
Tapi Ferrari fokus untuk tambah nilai kepada pelanggannya dengan perkhidmatan yang luar biasa...


Inilah yang kita perlu faham, siapakah "Our Perfect Customer".... 
Dont waste our time too much to please wrong people!...... !!!!!!



CtAzura-
JUS SARANG BURUNG WALIT....





TERLALU RAMAI YANG TELAH DAPAT KESAN KEBAIKAN SETELAH PENGAMBILAN WALIT STEVIA DAN GINSENG.... 

KANDUNGAN 90% EKSTRAK SARANG BURUNG WALIT DARI SUMBER SEMULAJADI DI GABUNGKAN DENGAN KHASIAT STEVIA DAN GINSENG, MENJADIKAN PRODUK INI MAMPU MENYEMBUHKAN 
PELBAGAI PENYAKIT PADA KOS YANG AMAT RENDAH.... 
KANDUNGAN SETIAP BOTOL 1 LITER UNTUK KEGUNAAN HAMPIR SEBULAN BERGANTUNG KEPADA TAHAP KESAKITAN..... 
ANTARA PENYAKIT-PENYAKIT YANG MAMPU DIUBATI IALAH..... KENCING MANIS, DARAH TINGGI, ASMA, SAKIT SENDI DAN SARAF, LUMPUH, MIGRAIN,SENGUGUT, KEPUTIHAN,MASAALAH HORMON, BUASIR, GASTSIK,KEBAS KAKI DAN TANGAN, SUKAR TIDUR, KELESUAN, DINGIN SEKS, RESDUNG, KULIT BERJERAWAT, PSORIASIS DAN LAIN-LAIN PENYAKIT..... 
BOLEH DIPEROLEHI PADA HARGA  " RM120.00 "  SETIAP SET.... 
NAK MURAH BOLEH DAFTAR PERCUMA SEBAGAI AHLI PADA KADAR HARGA " RM100.00 "  UNTUK 1 SET (WALIT STEVIA DAN WALIT GINSENG)..... 
MUDAH, MURAH DAN MEWAH ADALAH MOTTO KAMI.....
MODAL HANYA SEKALI DAN ANDA BOLEH DAPATKANNYA SECARA PERCUMA SETIAP BULAN..

Harga RM120.00 untuk set 2 botol...

* Minum 1 penutup setiap satu botol di pagi hari *

Friday, September 06, 2013

Tegar - Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang - karaoke

Tegar - Aku Yang Dulu Next In Malaysia [ Spektakuler ]




Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia
Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untuku semua
Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Membantu keluarga dirumah
Sekolah dulu ku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Tetapi aku tak berputus asa
Pasti yang kuasa memberi jalannya
Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman
Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman
Sekolah dulu aku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Paling bisa bantu dengan penuh cinta
Cinta yang penuh warna
Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia
Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untuku semua....

Saturday, August 24, 2013





OBJEKTIF BER BISNES VERSI MENTOR KU...FAZ REEN




Ramai orang keliru dengan objektif berbisnes termasuk lah diri saya suatu masa dulu.

Selepas melalui pelbagai bacaan dan diketuk oleh ahli ahli bisnes yang lebih senior, sekarang saya sudah jelas objektif bisnes saya.
Objektif bisnes saya ialah membuat untung. Itu satu satunya objektif bisnes. Bukan untuk mengumpul derma, memberi kesedaran agama dan lain lain.
Kita ambil contoh, seorang peniaga mahu berbisnes dengan menjual pakaian pakaian seksi untuk mendidik isteri-isteri berpakaian seksi untuk suami mereka di rumah. Dengan harapan suami mereka duduk rumah saja tak keluar melepak di kedai kopi.
Tapi adakah benar sang suami tidak akan keluar melepak di kedai kopi? Perkara ini perlu di validate terlebih dulu dalam BMC.
Sekiranya objektif bisnes adalah untuk mendidik masyarakat lebih baik ditubuhkan persatuan lain.
Ada orang mahu berniaga menjual burger. Bila ditanya kenapa beliau menjual burger, beliau memberi jawapan seperti
“Saya suka makan burger”
“Saya suka buat burger”
Objektif bisnes yang sebenar adalah untuk membuat keuntungan. Kalau tiada keuntungan bagaimana kita mahu membayar kos kos operasi bisnes? Sudahnya kita bakal menanggung kerugian termasuklah lambakan stok yang tak berhabis.
Ini kisah benar seorang peniaga pakaian muslimah. Objektif bisnes beliau ialah untuk mendidik masyarakt tentang konsep sebenar pakaian dalam Islam.
Orang sebegini sebenarnya keliru dengan objektif bisnes. Adakah benar dengan menjual pakaian muslimah masyarakat akan terdidik? Ini perlu di validate dalam BMC. Kalau mahu mendidik tidak perlu jadi ahli bisnes pun boleh buat.
Sudahnya beliau hanya ketawa dan memberitahu “Sekarang sudah berhenti dan stok lapuk. Akhir sekali derma saja sini sana.”
Kalau mahu juga memberi khidmat masyarakat tubuhkan satu entiti lain. Jangan dicampur aduk dalam bisnes.
- mentor Faz Reen-

Monday, August 19, 2013

#Kelas Jahitan 2013



#KELAS JAHITAN

Kelas Baju Kurung Tradisional, 
Baju Kurung Rahang...
Baju Kurung Riau...
Jahit Tudung....
Jahit Telekong....
Sulam Tangan...
Sulam Mesin....
Jahit MANIK....

Jahit / Quilting/ Patchwork....
Comforter & Table Runner....




Kelas Jahitan & Sulaman Kreatif
AU4/9A Taman Sri Keramat Tengah
Hulu Kelang
Tel..017-3964294 (Siti)

Saturday, March 16, 2013

DENGAN IZIN...




Satu Gereja Masuk Islam

Jom baca artikel ini, sangat menarik dan jadikan kekuatan diri kita sendiri..... saya terjumpa semasa membaca di digg.

Ada seorang pemuda Arab yang baru saja menyelesaikan bangku kuliahnya di Amerika. Pemuda ini adalah salah seorang yang diberi nikmat oleh Allah berupa pendidikan agama Islam bahkan dia mampu mendalaminya. Selain belajar, dia juga seorang juru dakwah Islam.

Ketika berada di Amerika, dia berkenalan dengan salah seorang Nasrani. Hubungan mereka semakin akrab, dengan harapan semoga Allah s.w.t. memberinya hidayah kepada sahabatnya untuk masuk Islam.

Pada suatu hari mereka berdua berjalan-jalan di sebuah perkampungan di Amerika dan melintas berdekatan dengan sebuah gereja yang terdapat di kampung tersebut. Temannya mengajaknya untuk masuk ke dalam gereja tersebut.

Mula-mula dia agak keberatan, namun karana desakan sahabatnya, akhirnya pemuda itu pun memenuhi permintaan sahabatnya lalu ikut masuk ke dalam gereja dan duduk di salah satu bangku dengan tenang, sebagaimana kebiasaan mereka yang lain. Ketika paderi memasuki ruang, mereka serentak berdiri untuk memberikan penghormatan kepada padera tersebut dan kemudian kembali duduk. Di saat itu, si paderi agak terbeliak ketika melihat kepada para hadirin dan berkata, “Di tengah kita ada seorang Muslim. Aku harap dia keluar dari sini.”

Pemuda Arab itu tidak bergerak dari tempatnya. Paderi tersebut mengucapkan perkataan itu berkali-kali, namun dia tetap tidak bergerak dari tempatnya. Hingga akhirnya paderi itu berkata, “Aku minta dia keluar dari sini dan aku menjamin keselamatannya.” Barulah pemuda ini beranjak keluar. Di ambang pintu, pemuda tersebut bertanya kepada sang paderi, “Bagaimana anda tahu bahawa saya seorang Muslim?” Paderi itu menjawab, “Dari tanda yang terdapat di wajahmu.”

Kemudian dia beranjak hendak keluar. Namun, paderi ingin memanfaatkan keberadaan pemuda ini dengan mengajukan beberapa pertanyaan, tujuannya untuk memalukan pemuda tersebut dan sekaligus mengukuhkan ugamanya. Pemuda Muslim itupun menerima tentangan debat tersebut. 

Paderi berkata, “Aku akan mengajukan kepada anda 22 pertanyaan dan anda harus menjawabnya dengan tepat.” Si pemuda tersenyum dan berkata, “Silakan!” Sang paderi pun mulai bertanya,

“Sebutkan satu yang tiada duanya,
dua yang tiada tiganya,
tiga yang tiada empatnya,
empat yang tiada limanya,
lima yang tiada enamnya,
enam yang tiada tujuhnya,
tujuh yang tiada lapannya,
lapan yang tiada sembilannya,
sembilan yang tiada sepuluhnya,
sesuatu yang tidak lebih dari sepuluh,
sebelas yang tiada dua belasnya,
dua belas yang tiada tiga belasnya,
tiga belas yang tiada empat belasnya.”

“Sebutkan sesuatu yang dapat bernafas namun tidak mempunyai roh!
Apa yang dimaksud dengan kuburan berjalan membawa isinya?
Siapakah yang berdusta namun masuk ke dalam syurga?
Sebutkan sesuatu yang diciptakan Allah namun Dia tidak menyukainya?
Sebutkan sesuatu yang diciptakan Allah dengan tanpa ayah dan ibu!”

“Siapakah yang tercipta dari api, siapakah yang di azab dengan api dan siapakah yang terpelihara dari api?
Siapakah yang tercipta dari batu, siapakah yang diazab dengan batu dan siapakah yang terpelihara dari batu?”
“Sebutkan sesuatu yang diciptakan Allah dan dianggap besar! Pohon apakah yang mempunyai 12 ranting, setiap ranting mempunyai 30 daun, setiap daun mempunyai 5 buah, 3 di bawah naungan dan dua di bawah sinaran matahari?”

Mendengar pertanyaan tersebut, pemuda itu tersenyum dengan keyakinan kepada Allah. Setelah membaca Basmalah dia berkata,

-   Satu yang tiada duanya ialah Allah s.w.t.

-   Dua yang tiada tiganya ialah Malam dan Siang. Allah s.w.t. berfirman, “Dan Kami jadikan malam dan siang sebagai dua tanda (kebesaran kami).”(Al-Isra’: 12).

-   Tiga yang tiada empatnya adalah kesilapan yang dilakukan Nabi Musa ketika Khidir menenggelamkan sampan, membunuh seorang anak kecil dan ketika menegakkan kembali dinding yang hampir roboh.
-   Empat yang tiada limanya adalah Taurat, Injil, Zabur dan al-Qur’an.

-   Lima yang tiada enamnya ialah Solat lima waktu.

-   Enam yang tiada tujuhnya ialah jumlah Hari ketika Allah s.w.t. menciptakan makhluk.

-   Tujuh yang tiada lapannya ialah Langit yang tujuh lapis. Allah s.w.t. berfirman, “Yang telah menciptakan tujuh langit berlapis-lapis. Kamu sekali-kali tidak melihat pada ciptaan Rabb Yang Maha Pemurah sesuatu yang tidak seimbang.” (Al-Mulk: 3).

-   Lapan yang tiada sembilannya ialah Malaikat pemikul Arsy ar-Rahman. Allah s.w.t. berfirman, “Dan malaikat-malaikat berada di penjuru-penjuru langit. Dan pada hari itu delapan orang malaikat menjunjung ‘Arsy Rabbmu di atas (kepala) mereka.” (Al-Haqah: 17).

-   Sembilan yang tiada sepuluhnya adalah mu’jizat yang diberikan kepada Nabi Musa yaitu: tongkat, tangan yang bercahaya, angin topan, musim paceklik, katak, darah, kutu dan belalang.

-   Sesuatu yang tidak lebih dari sepuluh ialah Kebaikan. Allah s.w.t. berfirman, “Barang siapa yang berbuat kebaikan maka untuknya sepuluh kali lipat.” (Al-An’am: 160).
-   Sebelas yang tiada dua belasnya ialah jumlah Saudara-Saudara Nabi Yusuf .

-   Dua belas yang tiada tiga belasnya ialah Mu’jizat Nabi Musa yang terdapat dalam firman Allah, “Dan (ingatlah) ketika Musa memohon air untuk kaumnya, lalu Kami berfirman, ‘Pukullah batu itu dengan tongkatmu.’ Lalu memancarlah daripadanya dua belas mata air.” (Al-Baqarah: 60).

-   Tiga belas yang tiada empat belasnya ialah jumlah Saudara Nabi Yusuf ditambah dengan ayah dan ibunya.

Adapun sesuatu yang bernafas namun tidak mempunyai roh adalah waktu Subuh. Allah s.w.t. ber-firman, “Dan waktu subuh apabila fajarnya mulai menyingsing.” (At-Takwir: 18).

Kuburan yang membawa isinya adalah Ikan yang menelan Nabi Yunus AS.

Mereka yang berdusta namun masuk ke dalam syurga adalah saudara-saudara Nabi Yusuf , yakni ketika mereka berkata kepada ayahnya, “Wahai ayah kami, sesungguhnya kami pergi berlumba-lumba dan kami tinggalkan Yusuf di dekat barang-barang kami, lalu dia dimakan serigala.” Setelah kedustaan terungkap, Yusuf berkata kepada mereka, ”tak ada cercaan terhadap kamu semua.” Dan ayah mereka Ya’qub berkata, “Aku akan memohonkan ampun bagimu kepada Rabbku. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (Yusuf:98)

Sesuatu yang diciptakan Allah namun tidak Dia sukai adalah suara Keldai. Allah s.w.t. berfirman, “Sesungguhnya sejelek-jelek suara adalah suara keledai.” (Luqman: 19).

Makhluk yang diciptakan Allah tanpa bapa dan ibu adalah Nabi Adam, Malaikat, Unta Nabi Shalih dan Kambing Nabi Ibrahim.

Makhluk yang diciptakan dari api adalah Iblis, yang diazab dengan api ialah Abu Jahal dan yang terpelihara dari api adalah Nabi Ibrahim. Allah s.w.t. berfirman, “Wahai api dinginlah dan selamatkan Ibrahim.” (Al-Anbiya’: 69).

Makhluk yang terbuat dari batu adalah Unta Nabi Shalih, yang diazab dengan batu adalah tentara bergajah dan yang terpelihara dari batu adalah Ashabul Kahfi (penghuni gua).

Sesuatu yang diciptakan Allah dan dianggap perkara besar adalah Tipu Daya wanita, sebagaimana firman Allah s.w.t.? “Sesungguhnya tipu daya kaum wanita itu sangatlah besar.” (Yusuf: 28).

Adapun pohon yang memiliki 12 ranting setiap ranting mempunyai 30 daun, setiap daun mempunyai 5 buah, 3 di bawah teduhan dan dua di bawah sinaran matahari maknanya: Pohon adalah Tahun, Ranting adalah Bulan, Daun adalah Hari dan Buahnya adalah Solat yang lima waktu, Tiga dikerjakan di malam hari dan Dua di siang hari.

Paderi dan para hadirin merasa takjub mendengar jawapan pemuda Muslim tersebut. Kemudian dia pun mula hendak pergi. Namun dia mengurungkan niatnya dan meminta kepada paderi agar menjawab satu pertanyaan saja. Permintaan ini disetujui oleh paderi. Pemuda ini berkata,

“Apakah kunci syurga itu?” Mendengar pertanyaan itu lidah paderi menjadi kelu, hatinya diselimuti keraguan dan rupa wajahnya pun berubah. Dia berusaha menyembunyikan kekuatirannya, namun tidak berhasil. Orang-orang yang hadir di gereja itu terus mendesaknya agar menjawab pertanyaan tersebut, namun dia cuba mengelak. Mereka berkata,

“Anda telah melontarkan 22 pertanyaan kepadanya dan semuanya dia jawab, sementara dia hanya memberi cuma satu pertanyaan namun anda tidak mampu menjawabnya!”

Paderi tersebut berkata, “Sesungguh aku tahu jawapannya, namun aku takut kalian marah.” Mereka menjawab, “Kami akan jamin keselamatan anda.”

Paderi pun berkata, “Jawapannya ialah: Asyhadu An La Ilaha Illallah Wa Asyhadu Anna Muhammadar Rasulullah.”

Lantas paderi dan orang-orang yang hadir di gereja itu terus memeluk agama Islam. Sungguh Allah telah menganugerahkan kebaikan dan menjaga mereka dengan Islam melalui tangan seorang pemuda Muslim yang bertakwa.

Saturday, February 02, 2013

THE GREAT Royal Expert White....!!!!!









How is Royal Expert White Different ?

ROYAL EXPERT WHITE not only brightens your skin but it also removes fungus, pimples and wrinkles from your skin. It also removes any spots from your face even if they are deep in your skin. It renews and clears the skin from all skin problems subsequently its active whitening agents penetrates your skin, leaving your skin bright, glowing and natural. Royal Expert White is, by far, the BEST topical anti-aging skin care product based on consumer feedbacks. Nothing else comes close in terms of effectiveness and reliability. A large amount of consumers have shown a visible reduction in the appearance of wrinkles, with no side effects. It also helped to reduce skin discolorations and brown spots.


How does Royal Expert White Work ?

Using herbal extracts like (MAGNOLOL) and modern day technological research. Expert White relaxes your skin and treats it with whitening, anti-fungal and anti wrinkles agents, restoring your spotless face and giving it a natural glow.


How is Royal Expert White Rated ?

We take an in-depth look at each of the following areas:
·         Consumer ratings
·         Safety
·         Ingredient Quality
·         Company Reputation


How to Use Royal Beauty Cream:

Use Whenever possible, EXPERT WHITE can either be used in a day or night.

Directions:

Apply all over the face and neck. Gently massage into the skin using light circular movements. Use at least twice a day everyday for best results.

Do not apply on the delicate eye contour area or an irritated skin.


Ordering information:

Phone : 017-3964294 ( Ct Azura )


E-mail: ctbyzurah@gmail.com

Website: royal-cream.blogspot.com



BR1M pembayaran rm500 Semakan Keputusan Permohonan BR1M RM500
Semakan keputusan permohonan BR1M melibatkan bantuan RM500 (Bantuan Rakyat 1Malaysia) boleh dibuat bermula 15 Januari 2012 yang lalu. Tahniah kami ucapkan kepada semua yang berjaya memperolehi.

Semakan Keputusan BR1M  : Cara Pembayaran Yang Bakal Dilakukan Kepada Penerima

  • Semua pemohon BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia) akan dimaklumkan mengenai keputusan permohonan BR1M RM500 melalui pos
  • Dalam tempoh tersebut, setiap pemohon bantuan BR1M yang berjaya akan menerima surat pemakluman masing-masing secara berperingkat-peringkat dengan disertakan tarikh dan tempat majlis penyerahan baucar diadakan
  • Pemohon juga boleh menyemak status permohonan BR1M mereka dengan menelefon talian hotline 1-800-222-500/1-300-88-3010 mulai 16 Januari ini 2012, talian tersebut akan beroperasi dari jam 9.00 pagi hingga 5.00 petang setiap hari bekerja
  • Kerajaan juga akan memudahkan urusan orang ramai di kawasan luar bandar menunaikan baucar BR1M dengan menyediakan kaunter bergerak Bank Simpanan Nasional, CIMB dan Maybank pada majlis penyerahan itu
  • Bantuan RM500 melalui baucer juga boleh ditunaikan di cawangan bank berkenaan di seluruh negara
  • Tempoh sah laku baucar bantuan BR1M RM500 adalah sehingga 15 April 2012

Semakan Keputusan BR1M : Jika Gagal, Boleh Membuat Rayuan Semula Permohonan Bantuan RM500

  • Orang ramai yang lewat menyerahkan borang permohonan BR1M masih boleh menghantar borang permohonan bantuan RM500 itu ke pejabat cawangan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) Malaysia dan agensi kerajaan yang berkaitan
  • Pemohon juga boleh menggunakan borang BR1M yang difotostat daripada borang asal selagi formatnya tidak diubah
  • Bagi pemohon bantuan RM500 yang mendapati status permohonan Br1M mereka gagal, rayuan semula boleh dibuat
  • Kementerian Kewangan menyediakan format khas untuk rayuan BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia) yang boleh didapati di pejabat cawangan LHDN dan agensi kerajaan yang berkaitan, serta dimuat turun daripada laman web Kementerian Kewangan (www.treasury.gov.my).
P/ S : Untuk pengetahuan anda semua, undian kalangan pembaca Berita Semasa mendapati seramai 73% telah berjaya memperolehi bantuan RM500 ini. 
P/S : Berapa ramai di sini yang berjaya melalui Semakan Keputusan Permohonan BR1M? Ada yang sudah menerimanya?

Saturday, December 15, 2012


Santai Hujung Minggu at D'River Resort , Janda Baik 

Sabtu lepas...dalam orang dok kecoh pasal ada perhimpunan BERSIH tu kan...dan dijangka KL akan sesak dan kecoh...so Mama & Kaum Kerabat ambil keputusan dan kesempatan untuk lari dari KL...hahahahhaha...kebetulan aje sebenarnya...

Last minute punya plan...petang khamis SIL, Kak nab..ajak gi ambik angin luar KL...nak gi mana..dia ajak gi PD or cameron, tapi Mama malas...sebab masa suntuk...last2 dia kata jom gi Janda Baik...dia suruh mama cari chalet ke resort ker...alamak...sempat ke yea...so malam Jumaat tu mama pun google ler dalam internet pasal Janda Baik. Walaupun dekat dari KL tapi Mama yang lain2 ni tak pernah pun sampai kat sini. Tujuan kami nak mandi sungai , camping dan ejer...sambil borak2...hehehe...so tak kisah ler kan..janji boleh berkumpul..

Wahhhh banyak pulak tempat penginapan kat Janda Baik ni...mana satu nak pilih erk...semua cam best aje. Tapi kan kalau gi tempat2 yang cam sungai2 ni kan..Mama lebih suka tempat yang tak berapa nak moden sangat..yelah kalau nak duduk cantik2 ala-ala hotel 5 star tu dah tentu lokasi agak jauh dari sungai kan....


eehhhh tengok kat sebelah sana tu....selepas Tol Gombak..ada roadblock...kenderaan berderet...time ni kul 12.45....nak gi perhimpunan BERSIH kot...hehehhe. Mama ni melawan arus...so laluan adalah sangat2 clear ....best...

dekat jer nak gi Janda Baik ni....kat Genting Sempah jer...bayar tol Rm5...ehhhhh untuk "staff" tak de tol free ker...hehehhehe....

Terowong Genting Sempah ....suka...suka...suka...lalu laluan ni..

hah sampai dekat sini....masuk yea...lepas tu ikut jalan lama ...

ikut signboard...rasa2 boring nak gi Janda Baik...corner ikut Genting pulak...takpun ke BukitTinggi ker...hehehhe tempat peranginan yang dekat2 jer...


so setelah puas Mama google..masuk website sana sini...try calling2...heheh malumada beberapa kriteria yang kaum kerabat ni mintak antaranya :
  • Chalet mesti nak paling dekat ngan sungai, bukan pinte jer boleh terjun sungai
  • time tido malam boleh dengar bunyi deruan sungai
  • tak berapa padat
  • selamat untuk mandi manda...sungai tak berapa dalam dan deras
  • tak nak yang ala-ala moden sangat bilik dia..kalau nak yg moden balik dok KL jer
  • heheh boleh buat BBQ sendiri...cuma mintak diaorang sediakan peralatan aje...
  • ada kawasan memancing
  • ada hutan2 sikit...tapi cantik
  • hahahha yang ni paling best sekali ni...hehhehe boleh nak masak kat tepi sungai...kwang...kwang...maklumlah kami semua kan ada dapur laptop kan...
huh...banyak tul kriteria kan....ke banyak cengkadak....ok lah sebagai tukang cari temapt bercuti kan...akhirnya Mama pun dapat ler satu resort ni yang rasanya hampir memenuhi kesemua kriteria2 tu....try calling...alhamdulillah...ada dapat 4 unit chalet...Mama ajak Kak Kay pegi sekali..tapi dia takleh gi lah..sebab hubby dia kerja menjaga ketenteraman awam...ahak Mummy Gee pun dia kurang berminat...so oklah 4 unit tu untuk family Mama, Kak Nab, MIL ngan anak bujang dia dan seunit lagi untuk abag pada Kak Nab....so kali ni kira gi santai dgn family sebelah Hubby ler....Mama ok erj...belah mana pun sapu bersih jer...

Tapi kan bagi korang yang nak duduk dekat resort lain tu tu boleh tengok kat Saufiville Boutique Resort ( yg ni paling mahal ni...), Seri Pengantin Resort, D'Ark Resort dan macam2 lagi lah..antara yg mama ingat ABC chalet, KLCC Resort ( bukan KLCC kat KL tu tapi Kuala Krau Camp Centre), Hawa Resort, Kobaik Chalet, Cerangin Homestay dan macam2 lagi lah...gi aje cari kar google tu....

laluan adalah mendaki tanah tinggi ...'ala'ala citer KARAK' gitu....kalau lalu malam...jangan Pandang Belakang ok...hehehe sebelum terbinanya Lebuh Raya Karak (KL-Karak) dan Lebuh Raya Pantai Timur (LPT), inilah laluan untuk ke Kuantan, Pahang...

sampai kat simpang Kg Janda Baik..banyak papantanda chalet, resort dan hotel kat situ...pilih aje yang mana berkenan...dari yg mahal 5 star sampailah yg murah tak ada star pun....

hah dah jumpa Tanduk ni...dah dekat nak sampai lah tu..

cantik suasana kampung kat sini....

rumah2 banglo moden pun banyak...banyak rumah VIP, VVIP kat kawasan ni....yelah kawasan ni kan sejuk.....jauh dari kesibukkan KL..walaupun hakikatnya dekat je ngan KL

Masa Mama nak gi, orang resort tu kata ikut aje papantanda ILMU....ingatkan ILMU apa tadi...rupanya "Institut Latihan UMNO".....ooooohhhh ada pusat latihan dia rupanya...hehehhee

hah jumpa pun tempat dituju....

Mama memilih menginap kat sini "D'RIVER TRAINING RESORT' . Ada beberapa sebab Mama pilih resort ni...antaranya resort ini lah yang paling dekat ngan sungai..maksud mama yang boleh mama buka pintu jer terjun sungai...hahahha..yg lain2 tu agak jauh dari sungai...walaupun bilik2 penginapan jauh cantik dari kat sini, tapi agak juah gak dari sungai. bagi mama kalau setakat nak duduk bilik2 yang cantik2 dan mewah2 tu...baik duduk aje Hotel2 yang banyak kat KL tu....so sesekali masuk ke Hutan..kena "back to nature"...

Assalamualaikum.....ada orang tak...kami datang ni...oleh kerana Mama sampai dulu...so kami pilih dulu mana chalet yang paling strategik...hehhehe

chalet ala-ala aje....tapi best sebab sungai betul2 depan dia...duduk akt beranda sambil tengok anak2 mandi sungai...lepas tu agak privacy...Kami sewa sederet 4 unit chalet...
korang tak tergoda ke dengan kejernihan air sungai ni...cuba compare ngan sungai Kelang ke...Sungai Gombak ker...hehehe....jernih gila....nampak dasar fan ikan2 dia...fuhhhhhh
"aku sudah jatuh hatiiiii...da da di di da da da da du....."..diingatkan ye...kat sini bukan kawasan air terjun...tapi sungai...sungai...sungai....
chalet yang kami sewa....ok lah...selesa...walaupun tak semewah mana....

chalet lagi.....mengadap sungai...itu yang best....

baca pesanan dari Pengurusan "D'river Resor" yea...hahahhaha

 
 
bahagian dalam chalet...Ok lah...selesalah untuk berehat...bilikbiasa jer..,oleh kerana kami nak suasana semulajadi..so chalet ni tak ada set TV,benda2 basic aje...ada katil...extra tilam...sejadah..yang penting bilik air bersih ok...hehehhe...alah kamitak duduk sangat pun dalam ni...boleh katakan time kami duduk dalam sungai atau di gigi sungai...malam adalah tido adalah dalam 4 jam kot...

view dari dalam sungai

ehhhh dah masak lam air dah Ika,Amir,Bibik & Ashraf...


tak ramai orang mandi kat sini..cuma pengunjung dan penyewa chalet ni aje yang ada....so air bersih..kawasan sekitar pun bersih

tengok..dekat aje kan chalet ni ngan sungai....inilah yang mama syok.....

sejuk dan nyaman,....


Saturday, December 01, 2012


Durian Crepe Ct Azura Pulak....

Bahan Pan Kulit:-
1 cawan tepung gandum
1 sudu tepung jagung
1 sudu tepung beras
1 sudu tepung kastard
1 sudu tepung kacang hijau
1 sudu susu tepong
1 sudu gula
1 sudu kecik garam
1 biji telo

1) Mix semua bahan hingga halus dan gebus
2) Tuang atas pan yg berukuran 7" atau 8"
3) Bila dah masak, sejukkan dlm fridge sebentar

Bahan Durian:-
2 biji durian ( buang isi nya )
1 cawan vanilla ice cream (di campur dgn isi durian)
1 cawan whipping cream ( utk lapisan)


1) Ambil sekeping pan kulit, sapu dengan whipping cream
2) Lapiskan dengan Isi durian crepe
3) Sapukan Whipping cream lagi
4) Lipatkan pan kulit macam buat puff atau macam ketayap..
5) Sejukkan dalam fridge sebelum dihidangkan.

-ctAzura-

Friday, November 30, 2012

Sepang Gold Coast

I couldn't believe that Malaysia have such a nice place for vacation......
It's located at SEPANG which is less then 1 hour drive from S.Alam....
I wanna go there so badly...!!!!
It's my first choice for this year end holidays.....
Friends... wanna join...???
It gonna be fun....
We can go there for spa and relax .... =)
Sepang Gold Coast
Sepang Gold Coast 04
Sepang Gold Coast 03
Sepang Gold Coast 08
Sepang Gold Coast 02
Sepang Gold Coast 05
Sepang Gold Coast 09
Sunset Restaurant
Sepang Gold Coast Sunset Restaurant
Travelers Palm Villa
Travelers Palm Villa
Sepang Gold Coast twinroom
Golden Palm Tree Travelers Palm Villa
Premier Travelers Palm Villa (2)
Premier Travelers Palm Villa (3)
Premier Travelers Palm Villa
Sepang Gold Coast 11






 

~~~My Lovely & Beauty Stitch~~~ © 2008. Design By: SkinCorner